Tot ce trebuie să știți despre Orzul verde

orzul verde

Ce este iarba de orz?

Orzul este un tip de cereale, fiind considerat a patra cea mai importantă cultură de cereale de pe glob. Cunoscut și sub denumirea de orz verde sau iarbă de orz, acesta este disponibil în magazinele naturiste proaspăt sau sub alte forme, inclusiv pulberi, sucuri, tablete și bomboane, fiind adesea combinat cu alte ingrediente în amestecuri verzi, precum varza kale, spirulina, spanacul și iarba de grâu. Este adesea numit un superaliment, fiind folosit ca supliment pentru a stimula pierderea în greutate, a îmbunătăți funcția imunitară și a susține sănătatea generală.

Iarba de orz este bogată în nutrienți importanți, fiind o sursă excelentă de fibre. În plus, fiecare porție de iarbă de orz conține o cantitate bogată de vitamina A, solubilă în grăsimi, care are proprietatea de a regla funcția imunitară, creșterea celulelor și vederea. Orzul este, de asemenea, bogat în vitamina C, care joacă un rol central în organism, de la sănătatea pielii până la vindecarea rănilor și sănătatea orală. Orzul oferă și vitamina K, un micronutrient esențial necesar pentru coagularea sângelui, formarea oaselor, sănătatea inimii și multe altele. În sfârșit, este bogat în polifenoli și flavonoide, acești compuși acționând ca antioxidanți pentru a reduce stresul oxidativ și pentru a proteja împotriva bolilor cronice. Orzul este cel mai frecvent utilizat pentru bolile de inimă și colesterolul ridicat. De asemenea, este folosit pentru diabet, obezitate, prevenirea cancerului și alte afecțiuni.

În producția alimentară, orzul este folosit ca cereale, îndulcitor natural și ca ingredient pentru fabricarea berii și prepararea băuturilor alcoolice.

Cum funcționează?

Orzul pare să încetinească golirea stomacului, iar acest lucru ar putea ajuta la crearea unei senzații de sațietate, ceea ce ar putea duce la controlul apetitului. Fibrele din orz ar putea reduce colesterolul la persoanele cu colesterol ridicat, și poate reduce, de asemenea, nivelul glicemiei din sânge și al insulinei.

Beneficii:

Iarba de orz a fost asociată cu mai multe beneficii potențiale pentru sănătate.

  • Orzul verde întărește imunitatea și contribuie la energizarea și alcanilizarea organismului, fiind bogat în minerale vitale pentru sănătate.
  • Unele studii sugerează că iarba de orz poate ajuta la menținerea unui nivel sănătos de glicemie în sânge. Acest lucru se poate datora conținutului său de fibre. Creșterea aportului de fibre ar putea reduce nivelul zahărului din sânge și ar putea îmbunătăți sensibilitatea la insulină.
  • Adaosul de orz verde în dietă este o modalitate excelentă de a susține sănătatea inimii. Potrivit unui studiu mai vechi pe 36 de persoane cu diabet zaharat, administrarea a 15 grame de extract din frunze de orz, timp de 4 săptămâni, a scăzut oxidarea colesterolului LDL (rău), care este un factor de risc pentru bolile cardiovasculare. Iarba de orz conține, de asemenea, compuși precum saponarina, acidul gamma-aminobutiric (GABA) și triptofanul, toate fiind legate de scăderea tensiunii arteriale, reducerea inflamației și îmbunătățirea sănătății inimii.
  • Poate promova pierderea în greutate, orzul verde fiind sărac în calorii, dar bogat în fibre, ceea ce îl face un excelent supliment pentru un regim de slăbit. Fibrele se deplasează lent prin sistemul digestiv, și astfel poate reduce pofta de mâncare și foamea. De asemenea, mai multe studii au arătat că aportul de fibre ar putea stimula pierderea în greutate. Un studiu de 6 luni pe 345 de adulți cu supraponderalitate sau obezitate a demonstrat că cei care au mâncat mai multe fibre au slăbit mai mult și le-a fost mai ușor să se țină de dieta prescrisă.
  • Ameliorează tranzitul intestinal și ajută în caz de colită ulceroasă. Consumul zilnic de alimente care conțin orz germinat timp de 4-24 de săptămâni reduce simptomele colitei ulcerative. Alte cercetări arată că administrarea unui anumit produs (Profermin) care conține orz și alte ingrediente timp de 8 săptămâni reduce simptomele colitei ulcerative și crește șansa de remitere a bolii.
  • Poate preveni cancerul de colon deoarece previne constipația și curăță ficatul de toxine. Persoanele care consumă mai multe fibre, cum ar fi orzul, pot avea un risc mai mic de a dezvolta cancer de colon.

Interacțiuni:

Cei care iau medicamente anticoagulante precum warfarina ar trebui să-și mențină aportul de vitamina K constant pentru a evita interferarea cu efectele acestor medicamente.

În plus, persoanele cu boli de rinichi sunt sfătuite să-și limiteze aportul de potasiu pentru a ajuta la menținerea nivelului de potasiu din sânge în intervalul normal, orzul fiind bogat în potasiu.

Astfel, dacă  sunteți însărcinată, dacă luați medicamente sau aveți orice afecțiuni de sănătate, discutați cu medicul înainte de a administra suplimente cu iarbă de orz.

Orzul este sigur pentru majoritatea oamenilor atunci când este administrat pe cale orală, dar poate provoca gaze, balonare sau senzație de sațietate în unele cazuri.

Vă recomandăm produsul nostru Prairie Grasses – 180 capsule vegetale, care provine din culturi biologice. 

Referințe:

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-799/barley

https://www.healthline.com/nutrition/barley-grass#bottom-line

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.