Moringa oleifera – 16 utilizări pentru sănătate

moringa

Moringa oleifera este o plantă originară din nordul Indiei care a fost lăudată pentru beneficiile sale pentru sănătate de mii de ani, fiind foarte bogată în antioxidanți sănătoși și compuși bioactivi. Moringa are o varietate de nume, cum ar fi copac de tobă, arbore de hrean sau arbore de ulei de ben. Aproape toate părțile copacului sunt consumate sau folosite ca ingrediente în medicamentele tradiționale din plante. Acest lucru se aplică în special frunzelor și păstăilor, care sunt consumate în mod obișnuit în Asia și Africa. Până acum, oamenii de știință au investigat doar o parte din numeroasele beneficii reputate pentru sănătate. Frunzele, florile, semințele și rădăcinile acestei plante au fost folosite în medicina tradițională  ca remediu pentru afecțiuni precum: diabet, inflamații de lungă durată, infecții bacteriene, virale și fungice, dureri articulare, boli de inimă și cancer.

Moringa conține multe vitamine și minerale importante. Frunzele au de 7 ori mai multă vitamina C decât portocalele și de 15 ori mai mult potasiu decât bananele. De asemenea, conține calciu, proteine, fier și aminoacizi, care ajută organismul să se vindece prin susținerea țesuturilor musculare. Este, de asemenea, bogată în antioxidanți care pot proteja celulele de deteriorare și pot întări sistemul imunitar. Există unele dovezi că unii dintre acești antioxidanți pot regla tensiunea arterială și pot reduce colesterolul din sânge.

Se crede că Moringa are multe beneficii, iar utilizările sale variază de la sănătate și frumusețe până la prevenirea și vindecarea bolilor.

Utilizări și beneficii:

Iată 16 beneficii pentru sănătate ale Moringa oleifera care sunt susținute de cercetări științifice. Până acum, o mare parte din cercetările medicale despre Moringa au folosit animale ca subiecți de testare. Cercetătorii lucrează pentru a afla exact cum extractele din Moringa acționează asupra oamenilor, studiile timpurii arătând că poate fi de un real ajutor în următoarele cazuri:

1. Moringa oleifera este foarte hrănitoare. Frunzele de Moringa sunt o sursă excelentă de vitamine și minerale. O cană de frunze proaspete, tocate (20 de grame) conține:

2 grame de proteine, vitamina B6, 19% din DZR, vitamina C, 12% din DZR, fier,11% din DZR, vitamina B2, 11% din DZR, vitamina A (din beta-caroten), 9% din DZR, magneziu, 8% din DZR. În comparație cu frunzele, păstăile au în general mai puține vitamine și minerale. Cu toate acestea, sunt excepțional de bogate în vitamina C. O cană de păstăi proaspete, feliate (100 de grame) conține 157% din necesarul zilnic. Dieta oamenilor din țările în curs de dezvoltare este deficitară în vitamine, minerale și proteine. În aceste țări, Moringa poate fi o sursă importantă de nutrienți esențiali.

2. Bogată în antioxidanți. Antioxidanții sunt compuși care acționează împotriva radicalilor liberi din organism. Nivelurile ridicate de radicali liberi pot provoca stres oxidativ, care este asociat cu boli cronice precum bolile de inimă și diabetul de tip 2. Mai mulți compuși de substanțe active antioxidante au fost găsiți în frunzele de Moringa, iar pe lângă vitamina C și beta-caroten, acestea conțin quercetina, un antioxidant puternic care poate ajuta la scăderea tensiunii arterial și acid clorogenic, regăsit în cantități mari în cafea, poate ajuta la moderarea nivelului de glicemie din sânge după mese. Un studiu pe femei a constatat că utilizarea a 1,5 lingurițe (7 grame) de pudră de frunze de Moringa în fiecare zi, timp de trei luni a crescut semnificativ nivelurile de antioxidanți din sânge. Extractul din frunze de Moringa poate fi folosit și ca conservant alimentar, mărind durata de valabilitate a cărnii prin reducerea oxidării.

3. Moringa poate scădea nivelul glicemiei din sânge. Nivelul ridicat de glucoză din sânge poate fi o problemă gravă de sănătate, fiind principala caracteristică a diabetului, iar de-a lungul timpului, nivelul ridicat de zahăr din sânge crește riscul apariției multor probleme grave de sănătate, inclusiv boli de inimă. Din acest motiv, este important să se mențină glicemia în limite optime. Un studiu efectuat pe 30 de femei a arătat că administrarea a 1,5 lingurițe (7 grame) de pudră de frunze de Moringa în fiecare zi timp de trei luni a redus nivelul zahărului din sânge cu 13,5%, în medie. Un alt studiu mai mic pe șase persoane cu diabet a constatat că adăugarea a 50 de grame de frunze de Moringa la o masă a redus creșterea glicemiei din sânge cu 21%. Moringa ajută la reducerea cantității de glucoză din sânge, precum și a zahărului și a proteinelor din urină. Acest lucru a îmbunătățit nivelul hemoglobinei și conținutul total de proteine ​​la cei testați.Oamenii de știință cred că aceste efecte sunt cauzate de compușii vegetali, cum ar fi izotiocianații, care pot fi benefici în tratamentul adjuvant al diabetului. Mai multe studii arată că proteinele asemănătoare insulinei găsite în Moringa pot ajuta la scăderea glicemiei din sânge, ajutând organismul să proceseze mai bine zahărul și modul în care organismul eliberează insulină.

4. Moringa oleifera poate reduce inflamația. Inflamația este răspunsul natural al organismului la infecție sau rănire, fiind un mecanism de protecție esențial, dar poate deveni o problemă majoră de sănătate dacă continuă pe o perioadă lungă de timp. De fapt, inflamația susținută este legată de multe probleme cronice de sănătate, inclusiv boli de inimă și cancer. Cele mai multe fructe, legume, ierburi și condimente întregi au proprietăți antiinflamatorii. Cu toate acestea, gradul în care pot ajuta depinde de tipurile și cantitățile de compuși antiinflamatori pe care îi conțin. Oamenii de știință cred că izotiocianații sunt principalii compuși antiinflamatori din frunzele, păstăile și semințele de Moringa, dar până acum, cercetarea s-a limitat la studii pe eprubetă și pe animale. S-a dovedit că extractul din frunze de Moringa poate reduce umflarea, roșeața și durerea, ameliorând astfel simptomele asociate artritei reumatoide.

5. Moringa poate scădea colesterolul. Colesterolul ridicat a fost asociat cu un risc crescut de boli de inimă. Din fericire, multe alimente vegetale pot reduce eficient colesterolul. Acestea includ semințe de in, ovăz și migdale. Atât studiile pe animale, cât și pe oameni au arătat că Moringa poate avea efecte similare de scădere a colesterolului, reducând potențial riscul de boli de inimă. Antioxidanții puternici găsiți în extractul de Moringa ar putea ajuta la prevenirea leziunilor cardiace și, de asemenea, s-a demonstrat că menține o inimă sănătoasă.

6. Poate proteja împotriva toxicității arsenului. Contaminarea cu arsenic a alimentelor și a apei este o problemă în multe părți ale lumii. Anumite tipuri de orez pot conține niveluri deosebit de ridicate. Expunerea pe termen lung la niveluri ridicate de arsenic poate duce la probleme de sănătate în timp. De exemplu, studiile au corelat expunerea pe termen lung cu un risc crescut de cancer și boli de inimă. Interesant este că mai multe studii la șoareci și șobolani au arătat că frunzele și semințele de Moringa pot proteja împotriva efectelor toxicității arsenului.

7. Întărește imunitatea și luptă împotriva bolilor cronice și degenerative. În testele de laborator, extractele de frunze de Moringa au încetinit creșterea celulelor canceroase pancreatice. Alte studii de laborator arată că frunzele, scoarța și rădăcinile de Moringa au efecte anticancerigene, iar acest fapt ar putea duce la găsirea unor soluții și a unor noi medicamente pentru tratarea cancerului și a bolilor inflamatorii. Extractele de Moringa conțin proprietăți care ar putea ajuta la prevenirea dezvoltării cancerului. De asemenea, conține niazimicină, care este un compus care suprimă dezvoltarea celulelor canceroase.

8. Susține memoria. Unii experți cred că antioxidanții și alte substanțe chimice ale acestei plante promovează sănătatea și poate reduce stresul și inflamația din creier. Combate, de asemenea, anumite tulburări de dispoziție. Se crede că Moringa este utilă în tratarea depresiei, anxietății și oboselii.

9. Protejează și hrănește pielea și părul. Moringa este benefică pentru protejarea părului împotriva radicalilor liberi și pentru al menține sănătos și strălucitor. Moringa conține, de asemenea, proteine, ceea ce înseamnă că este utilă în protejarea celulelor pielii. De asemenea, conține elemente hidratante și detoxifiante, care tonifică pielea și revitalizează părul, putând avea succes și în vindecarea infecțiilor și rănilor pielii și a scalpului. S-a demonstrat că extractul de Moringa ajută la închiderea rănilor și reduce aspectul cicatricilor.

10. Benefică în tratarea edemelor. Edemul este o afecțiune dureroasă în care lichidul se acumulează în anumite țesuturi din organism. Proprietățile antiinflamatorii ale extractului de Moringa pot fi eficiente în prevenirea dezvoltării edemelor.

11. Protejează ficatul. Moringa pare să protejeze ficatul împotriva daunelor cauzate de medicamentele cu toxicitate crescută și poate accelera procesul de regenerare a acestuia.

12. Ameliorează problemele gastroenterologice. Extractele de Moringa ar putea ajuta la tratarea unor afecțiuni ale tractului digestiv, cum ar fi constipația, gastrita și colita ulceroasă.  Proprietățile antibacteriene ale acestei plante pot ajuta la inhibarea creșterii diverșilor agenți patogeni, iar conținutul său ridicat de vitamina B ajută la digestie.

13. Lupta împotriva bolilor infecțioase. Datorită proprietăților sale antibacteriene, antifungice și antimicrobiene, extractele de Moringa pot combate infecțiile cauzate de Salmonella, Rhizopus și E. coli. Moringa poate ajuta la reducerea severității unor crize de astm și poate proteja împotriva constricțiilor bronșice. De asemenea, s-a dovedit că ajută la o mai bună funcționare a plămânilor și o respirație generală.

14. Întărește oasele și previne osteoporoza. Moringa conține, de asemenea, calciu și fosfor, care ajută la menținerea oaselor sănătoase și puternice. Împreună cu proprietățile sale antiinflamatorii, Moringa poate ajuta la tratarea unor afecțiuni precum artrita și poate, de asemenea, vindeca oasele deteriorate și ajută la prevenirea osteoporozei.

15. Îmbunătățirea sănătății ochilor. Moringa conține proprietăți de îmbunătățire a vederii datorită nivelului ridicat de antioxidanți. Moringa poate opri dilatarea vaselor retiniene, poate preveni îngroșarea membranelor capilare și poate inhiba disfuncția retinei.

16. Tratarea anemiei. Moringa ar putea ajuta organismul uman să absoarbă mai mult fier, crescând astfel numărul de celule roșii din sânge, fiind utilă în tratarea și prevenirea anemiei.

Concluzii și atenționări:

Până în prezent, studiile arată că Moringa oleifera poate duce la reduceri ale glicemiei din sânge și ale colesterolului. De asemenea, poate avea efecte antioxidante și antiinflamatorii și protejează împotriva toxicității arsenicului. Frunzele de Moringa sunt, de asemenea, foarte hrănitoare și ar trebui să fie benefice pentru persoanele care au lipsă de nutrienți esențiali.

Cercetările mai arată că, în general, este în regulă să mănânci frunzele sau păstăile tinere de semințe de Moringa, iar extractele de frunze făcute din pulbere și apă pot fi, de asemenea, sigure, dar poate fi periculos să mănânci scoarță sau pulpă, mai ales pentru femeile însărcinate. Anumite substanțe chimice din această scoarță pot provoca contracții.

Deși Moringa se poate cumpăra sub formă de ulei sau ceai, pulberile făcute din Moringa sunt, de asemenea, regăsite pe piață și sub formă de capsule de Moringa forte în suplimente naturiste. În țările occidentale, frunzele uscate sunt vândute ca suplimente alimentare, fie sub formă de pulbere, fie sub formă de capsule, putând fi administrate cu ușurință pentru beneficii de durată.

Referințe:

https://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/health-benefits-moringa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.